سایت زنگ مدرسه

پایگاهی برای معلمان و دانش آموزان
مطالب طلایی - کلیک کنید
موضوع بندی
مقاطع تحصیلی
مطالب مرتبط با دوره اول ابتدایی (6)
مطالب مرتبط با دوره دوم ابتدایی (10)
مطالب مرتبط با دوره اول متوسطه (11)
مطالب مرتبط با دوره دوم متوسطه (6)
آمـوزش مجازی
محتوای آموزشی و کمک درسی (48)
جزوه های درسی و درسنامه ها (11)
همایش ها ، پروژه ها و ایده ها (38)
تکالیف و پیک هـای دانش آمـوزی (6)
مهارت آمـــوزی
خلاقیت هــا و ابتکارات مفید (58)
تحقیق و پژوهش و مقاله ها (47)
دانستنی ها و اطلاعات علمی (22)
کاردستی هـا و سرگرمـی ها (34)
بانک طرح درس
بانک طرح درس های دوره ابتدایی (72)
بانک طرح درس دوره متوسطه اول (19)
بانک طرح درس دوره متوسطه دوم (11)
طرح درس های عمومی و مشترک (0)
پاورپوینت ها
پاورپوینت و اسلاید های دوره ابتدایی (35)
پاورپوینت درسی دوره اول متوسطه (0)
پاورپوینت درسی دوره دوم متوسطه (1)
پاورپوینت های کاربردی و آموزشی (0)
سوال امتحانی
آزمون هاو سوالات دوره ابتدایی (2)
آزمون ها و سوالات متوسطه اول (0)
آزمون ها و سوالات متوسطه دوم (0)
آزمون ها و نمونه سوالات متفرقه (0)
درس و مدرسـه
نمون برگ ها،طرح ها، برنامه ها (20)
درس پژوهـی و اقـدام پژوهـی (2)
راهنمای معلم و گزارش تخصصی (3)
سناریوی آموزی و الگوی تدریس (2)
گــروه مخاطبین
دانش آموزان و فراگیران مدارس (19)
معلمان، معاونین و مدیران مدرسه (22)
کارشناسان و گروه های درسی (5)
والدین، خانواده و افراد متفرقـه (7)
مطالب پر بازدید
طرح درس روزانه، طرح درس سالانه: 41739
گلچین بهترین مطالب اینترنتـی: 21199
جدول بودجه بندی دروس مختلف: 16119
سوالات مسابقه علمی چهارم : 8527
متن دیکته اول ابتدایی - نوبت دوم: 7971
شعرهای فارسی اول ابتدایی بصورت صوتی: 7465
جمله سازی سوم ابتدایی: 7365
آزمون عملکردی ریاضی اول دبستان: 7155
آزمون بنیه علمی پنجم ابتدایی: 6105
متن دیکته فارسی سوم ابتدایی: 6103
شناخت تلسکوپ و کارکرد و کاربرد آن: 5797
سوال علوم سوم با جواب: 5165
آموزش تقارن در پایه اول ابتدایی: 3561
دانلود آزمون مسابقه ی مجلات رشد دانش آموزان ابتدایی: 3287
املا صحیح غلط برای کلاس پنجم ابتدایی: 3009
امتحانات آغازین مهرماه کلاس پنجم: 3005
آزمون عملکردی ریاضی چهارم: 2883
امتحان نگارش پنجم ابتدایی: 2771
اجرای طرح رتبه بندی معلمان: 2743
دانلود فایل صوتی و شنیداری درسهای کتاب فارسی پنجم ابتدایی: 2447
سوال پایانی ریاضی دوم دبستان: 2381
پاورپوینت و طرح درس حرکت چیست علوم تجربی پایه نهم: 2375
طرح درس آشنایی با اشکال هندسی ، ریاضی اول ابتدایی: 2231
آمـــــار
بازدید امـروز : 302
بازدید دیـروز : 160
کــل بازدیــد : 1,390,646
کــل مطالب : 598
کـــل نظرات : 44
افـراد آنلاین : 6
جستجوگر
کلمه مورد نظر را وارد کنید


منوی اصلی
مطالب تصادفی
دانلود طرح درس روزانه نشانه و قابل ویرایش
طرح درس توان صحیح ریاضی نهم
سئوال ریاضی پنجم
طرح درس علوم چهارم ، درس آهن ربا در زندگی
آزمون بنیه علمی پنجم ابتدایی
طرح درس سالیانه ریاضی ششم ابتدایی
نمونه سوال ریاضی هشتم نوبت اول
طرح درس علوم چهارم ، درس بی مهره ها
مجموعه سئوالات جغرافی چهارم
سئوال امتحانی درس ریاضی پنجم
طرح درس سفر به تخت جمشید- اجتماعی چهارم
راهنمای تدریس ریاضی کلاس ششم ابتدایی
طرح درس کتاب اجتماعی پنجم درس کشورهای همسایه ایران
دانلود سوال درس به درس علوم تجربی پایه نهم
تحقیق در مورد چنگیز خان مغول
درس پژوهی علوم اول ابتدایی
طرح درس مفهوم جمع - ریاضی اول ابتدایی
مجموعه جامع بخشنامه ها و دستورالعمل های دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش
مجموعه آزمون های عملکردی ریاضی ابتدایی
سوالات دستور زبان فارسی
طرح درس علوم چهارم درس بدن ما 2
تاریخچه استفاده از جعبه سیاه
طرح درس اجتماعی سوم
راهکارهای جالب برای خرد کردن پیاز بدون اشک
امتحان علوم اجتماعی ششم
دانلود صوت سوره های قرآن کلاس پنجم ابتدایی
مارمولک ها چگونه از خود دفاع می کنند ؟
گیف دونی فوق العادست
معجزات علمی و عددی قرآن کریم
سوال علوم دوم ابتدایی
امتحان ریاضی چهارم ابتدایی
متن املاء سوم ابتدایی
نمونه سوالات عربی سوم راهنمایی
ارزشیابی جغرافی کلاس پنجم
چه عواملی هوا را آلوده می کند؟
دانلود طرح درس سالانه علوم تجربی ششم ابتدایی با امکان تغییر آن
طرح درس آموزش صدا و نشانه چ برای اول ابتدایی
سرعت نور را کم کنید
دانلود طرح درس عددهای کسری ، ریاضی سوم
بارور کردن ابرها و تولید باران مصنوعی
نکات طلایی کتاب ریاضی چهارم دبستان
دانلود پیک بهاره چهارم ابتدایی
تحقیقی در مورد مارها و فواید آنها
سئوال امتحانی ششم ابتدایی
دانلود آزمون تیزهوشان هدیه های آسمان ، پایه ششم ابتدایی
امتحان املاء فارسی اول دبستان
سوال ادبیات فارسی سوم راهنمایی
آموزش آزمایشهای هواپیمای کاغذی علوم ششم
امتحان جغرافیا پنجم ابتدایی
جمله سازی سوم ابتدایی

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد .

آمادگی از قبل:

برای اجرای فعالیت های این فصل دانش آموزان باید به کمک خانواده یا معلم خود تعدادی سنگ کوچک و بزرگ تهیه کنند. چنانچه شرایط مناسب وجود دارد، می توان بچه ها را برای جمع آوری سنگ به خارج از مدرسه برد . از آنجا که این فعالیت ها بطور گروهی صورت می گیرد ، معلم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر یک از افراد گروه مسئولیتی واگذار کند.

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است. از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد .

آمادگی از قبل:

برای اجرای فعالیت های این فصل دانش آموزان باید به کمک خانواده یا معلم خود تعدادی سنگ کوچک و بزرگ تهیه کنند. چنانچه شرایط مناسب وجود دارد، می توان بچه ها را برای جمع آوری سنگ به خارج از مدرسه برد . از آنجا که این فعالیت ها بطور گروهی صورت می گیرد ، معلم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر یک از افراد گروه مسئولیتی واگذار کند.

شروع تدریس :

در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است . از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد. در این درس تاکید بر کار گروهی، ایجاد همفکری و رفاقت در بین دانش آموزان است. علاوه براین از طریق مشارکت دادن دانش آموزان در بحث گروهی یا انجام فعالیت نیز می توان تدریس را شروع کرد. در ادامه برای هر یک از فعالیت های این درس به مطالب پیشنهادی اشاره می شود.

صفحه ی 41

از دانش آموزان بخواهید تصویر این صفحه (صفحه ی عنوانی) را با دقت نگاه کنند و درباره ی آن با یکدیگر در گروه های خود گفت وگو کنند. اجازه دهید تا افرادی که اطلاعات بیشتری درباره ی موضوع دارند، اظهارنظر کنند.

صفحه ی 42

بهترین موقعیت برای آموزش این درس، بردن دانش آموزان به کوهستان یا به عبارتی گردش علمی است. هنگام حرکت با تغییر اندازه ی سنگ ها از نزدیک آشنا شده و نمونه هایی جمع آوری می کنند تا برای فعالیت اول درس مورد استفاده قرار گیرد. برای روزی که درس را شروع می کنید اگر میسر نشد که به بازدید علمی بروید، برای شروع این درس از دانش آموزان بخواهید تا تعدادی سنگ ، بیاورند. هیچگونه محدودیتی برای آوردن سنگ ایجاد نکنید و بگذارید آنها به دلخواه و علاقه ی خود، سنگ ها را جمع آوری کنند.

صفحه ی 43

ابتدا از دانش آموزان بخواهید تا با ماژیک غیر وایتبرد، سنگ ها را شماره گذاری کنند. از سکه برای سنجیدن سختی سنگ ها استفاده می کنیم؛ اگر سنگ، خراش بردارد، نشان دهنده ی مقاومت کم سنگ است، اما اگر خراش بر ندارد، سنگ سخت است. دانش آموزان با استفاده از ذره بین اجزای تشکیل دهنده سنگ را مشاهده می کنند تا ببیند اجزای سنگ قابل تشخیص اند یا نه و اگر می توان آن ها را تشخیص داد، درشت اند یا ریز.

صفحه ی 44

هنگام گفت وگو توجه دانش آموزان را به تصویرهای 1 تا 3 جلب کنید. از آن ها بخواهید اندازه و شکل سنگ ها را در این شکل ها مقایسه و در نهایت بتوانند تغییرات سنگ ها را در شکل های 1 تا 3، بیان کنند.

برای اینکه مطمئن شوید دانش آموزان این گفت وگو را متوجه شده اند با سؤال فکر کنید صفحه ی 45 ، موضوع را تثبیت کنید.


http://gorooh.parsiblog.com/PhotoAlbum/dars2/10e9328c176de902f34269074578f82d.gif

پنجشنبه 05 تیر 1399 | تعداد بازدید : 694 | نظرات (0)
عناوین آخرین مطالب ارسالی